Google a studiat 10 ani ce este un manager bun. Ce calități trebuie să ai
Cum arată șeful perfect din prezent? Google a cercetat zece ani ce înseamnă să fii un manager bun și crede că a descoperit secretul.
Timp de 10 ani, Google a realizat o cercetare cu numele de cod Project Oxygen. Scopul? Acela de a vedea cum arată un manager perfect, pentru ca apoi și managerii companiei să dezvolte aceste abilități. Se pare că tactica a funcționat deoarece Google este considerată una dintre cele mai dezirabile companii din lume.
Potrivit Google, un șef sau un manager bun este:
- un antrenor bun
Un manager bun nu rezolvă imediat problemele ivite, ci le folosește ca pe situații prin care să-i învețe ceva pe angajați.
- dă putere membrilor echipei și nu controlează fiecare aspect
Un manager bun le dă libertate angajaților să exploreze idei noi, să-și asume riscuri și să facă greșeli. De asemenea, le creează medii de lucru flexibile.
- susține spiritul de echipă
Managerii ajută la creșterea încrederii în membrii echipei, iar echipele cu încredere ridicată sunt mai performante decât echipele în care membrii nu au încredere în abilitățile celuilalt.
- este proactiv și orientat pe rezultat
Nu doar membrii echipei trebuie să lucreze, ci și șefii. Managerii buni sunt cei cărora nu le este frică să-și suflece mânecile și să se pună pe treabă, cot la cot cu ceilalți colegi.
- este un comunicator bun
Este evident că un șef trebuie să fie un bun ascultător. Asta îl ajută să-și înțeleagă echipa mai bine și problemele pe care le au.
- susține dezvoltarea în carieră a subordonaților
Unui șef bun nu îi este frică să-și laude subordonații, dar nici nu îi este frică să ofere un feedback critic, dar constructiv. Un manager bun investește în oameni și îi ajută să-și atingă scopul în carieră.
- are o strategie clară
Un manager știe unde se află echipa acum, unde se îndreaptă și de ce are nevoie ca să ajungă acolo. El se asigură că fiecare membru al echipei își cunoaște rolul.
- are anumite abilități tehnice cheie
Pentru a conduce eficient o echipă trebuie să știi cu ce se ocupă membrii ei, care sunt sarcinile zilnice și care sunt provocările. Dacă un manager este mutat într-un departament nou, atunci trebuie să-și ia destul de mult timp să învețe ce face fiecare membru al echipei.
- colaborează eficient
O companie este formată din mai multe departamente și echipe. Un manager bun trebuie să colaboreze cu ceilalți angajați din companie, nu să-și izoleze echipa de alții și nici nu sabotează alți manageri.
- ia decizii
Nu trebuie să fii impulsiv, dar, după o analiză a faptelor, un manager ia o decizie chiar dacă nu toată lumea va fi de acord cu aceasta.